הדבר הגדול הבא R18

BMWblog_Apr20_1080X10807

BMW R18 – תרשמו לכם. כניסה משמעותית של BMW לקבוצת הקרוזרים הכבדים עם אופנוע שנוגע עמוק בשורשים ובמורשת של BMW, חומרי גלם אותנטיים וגם נגיעה של טכנולוגיה דו-גלגלית עכשווית.

תחשבו על ה- BMW R5 הקלאסי – עכשיו פאסט-פורוורד לשנת 2020 וקבלו את R 18, עם הבוקסר הכי גדול ש-BMW שמה אי פעם באופנוע. ה-BIG בוקסר הזה בנפח 1,802 סמ”ק מפיק 91 כ”ס ומעל ל-15 קג”מ – וזה מבטיח סחיבה חזקה בכל טווחי המהירות. העברת הכוח היא כמובן דרך גל הנעה ותיבת הילוכים עם הילוך אחורי – reverse assist וסיוע לזינוק בעליה.

קרוזרים – הם לוקרים – והם חייבים להיראות טוב. אם בצללית מרחוק ואם בפרטים הקטנים כשממש מתקרבים לרחרח את ריפוד העור שעל המושב. כמו האופנועים הקלאסיים של BMW גם כאן יש שלדה מצינורות פלדה אשר חובקת את מנוע הבוקסר הגדול ועוטפת אותו בעריסה כפולה ומפנקת. מקרוב אפשר לראות תפרי ריתוך מוקפדים של חלקיה השונים וזה חלק מהמראה לא פחות ממיכל הדלק והכנפיים בשחור בוהק ועם פסים עדינים בהיקפם. השלדה והמתלה האחורי גם מבטיחים שלאופנוע תהיה הקשיחות המבנית המתחייבת לרכיבה עם מנוע בעל תפוקת מומנט כה גבוהה.

בתחום הטכנולוגיה אפשר למצוא ב-BMW R 18 שלוש מפות ניהול מנוע שמהן יכול הרוכב לבחור ב: rain, roll  וגם rock. פיצ’ר מאד לא אופייני לקרוזרים גדולים ומאפשר לרוכב לקבוע מה יהיה ה”טמפרמנט” של האופנוע – רגוע ומנומנם או סערת שסתומים מטורפת. בנוסף יש גם בקרת יציבות הניתנת לניטרול, בקרת משיכה המונעת סיחרור גלגל אחורי תחת תאוצה או בלימת מנוע (הוא כזה חזק שהגלגל האחורי עלול להחליק מסגירת מצערת). עוד תמצאו סייען לזינוק בעליה ואפילו פנסי LED קדמי אדפטיבי ועוקב פניה.

פעם המתלים של אופנוע היו צינור עם בורג חיכוך. היום כבר לא. BMW R 18 מציג מתלים מתקדמים עם מזלג הפוך בחזית בקוטר עבה של 49 מ”מ ומהלך של 120 מילימטרים. אלו נשלטים על ידי שיכוך-תלוי-מהלך כדי להבטיח שליטה מדויקת וריסון של הגלגל הקדמי. מאחור זה רק נראה שיש זנב קשיח –  אבל זו רק אשליה של המעצבים – כי מאחור יש מתלה קאנטיליבר הייחודי ל-BMW עם מהלך של 90 מ”מ וזרוע כפולה. כדי להשלים את המראה תמצאו חישוקי גלגלים עם שפיצים, שני מעצורי דיסק בחזית ואחד מאחור ואותם נושכים קליפרים 4 בוכנות בכרום מבהיק.

קרוזרים כמו שכולם יודעים הם בסיס להתאמה אישית – או קאסטומציה – שזה אותו דבר אבל גורם לנו להישמע מבינים יותר. וגם R 18 לא שונה במובן הזה. אלא ש-BMW כבר מראש מבינה את הצורך ויצרה אותו ככה שיהיה ידידותי להתאמה אישית. איך? למשל עם תת-שלדה אחורית שקל להסיר, חלקים צבועים (מיכל דלק וכנפיים) עם פירוק מהיר, נקודות עיגון לצמת החשמל וצינורות הבלמים כדי שיקלו על התקנת כידון גבוה או נמוך יותר ועוד ועוד. אז תצפו לעולם עשיר של אביזרים מקוריים של BMW שיגיעו בקרוב.

והאופנוע? אצלנו בסוף 2020. תכינו את מכנסי העור. יה בייבי!

פוסטים נוספים

כאן תבוא כותרת

לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית קולורס מונפרד אדנדום סילקוף, מרגשי ומרגשח. עמחליף נולום ארווס סאפיאן – פוסיליס

קרא עוד...

כאן תבוא כותרת

לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית קולורס מונפרד אדנדום סילקוף, מרגשי ומרגשח. עמחליף נולום ארווס סאפיאן – פוסיליס

קרא עוד...