R32 האופנוע הראשון שלנו

BMWblog_Apr20_1080X108013

האופנוע הראשון ש-BMW יצרה הגיע מכורח הנסיבות. בעקבות הסכמי וורסאי, שנכנסו לתוקף ביוני 1919, נאסר על BMW להמשיך ליצר מנועים למטוסים. הסיבה שלשמה הוקמה החברה רק שמונה שנים מוקדם יותר.

למעשה BMW הייתה באופן אקסקלוסיבי יצרנית של מנועי תעופה מהרגע שגוסטב אוטו (הבן של ניקולאוס אוטו – ממציא מנוע הבעירה הפנימית כפי שאנו מכירים אותו עד היום. את המנוע לא את ניקולאוס) פתח את שערי המפעל במינכן של 1911. השותף של אוטו, מאויית אגב OTTO ולא AUTO, היה בחור בשם RAPP שכבר יצר מנועים ויחד הם הקימו את המפעל. העסקים פרחו בזמן המלחמה אבל אז הכל נעצר. בשנת 1921 הם בקושי הצליחו להימנע מפשיטת רגל והצליחו לשמור על פעילות מינימאלית על ידי אספקה של מנועים לסירות, לכלים חקלאיים ואפילו יצרו מעצורי אוויר לקרונות רכבת.

BMW

אנשי BMW חשבו שיוכלו ליצור אופנוע מוצלח יותר מההליוס המוצע. הם לקחו את המנוע שפותח וסובבו אותו ב-90 מעלות כך ששתי הבוכנות יהיו אחת משמאל והשנייה מימין בתוך זרם הרוח. כך נולד מנוע הבוקסר מקורר האוויר. התפוקה ממנוע של 494 סמ”ק עמדה על 8.5 כ”ס (שמונה וחצי לא שמונים וחמש). היו שלושה הילוכים ואם רציתם לבלום – חחח… לא היה בלם קדמי והבלם האחורי היה חתיכת עץ שנדחקה בכוח לחישוק עץ שבתוך הגלגל האחורי. גברי לאללה.

האופנוע שקיבל את השם R32 נחשף בתערוכת האופנועים של פריז בשנת 1923 והיה לסנסציה. בעיני רבים היה ה-R32 ריכוז של כל טכנולוגיות האופנועים יחדיו במקום אחד. עם חשיבה על כל הפרטים הקטנים והנדסה מוקפדת וחכמה – זה גרם לאופנוע הראשון של BMW להתבלט מעל לכולם.

המורשת של R32 היא בלב אופנועי BMW וקשה להאמין כי עד 1994 והשקת ה- F650 GS, גל הינע היה אופן העברת הכוח היחיד בהיצע. יותר מזה אותו תכנון בסיסי משנות ה-20′ המשיך עם אבולוציות שונות עד דור האופנועים של 1969 וסדרות ה-5 של אז.

גם היום BMW ממשיכה לפתח את מנועי הבוקסר שלה הצמודים לגלי ההנעה ויותר מחצי מההיצע עדיין משתמש באחד מהנ”ל או בשניהם גם יחד – בעשור התשיעי מההתחלה. המסקנה: תעשה את זה נכון פעם אחת וזהו.

פוסטים נוספים

כאן תבוא כותרת

לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית קולורס מונפרד אדנדום סילקוף, מרגשי ומרגשח. עמחליף נולום ארווס סאפיאן – פוסיליס

קרא עוד...

כאן תבוא כותרת

לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית קולורס מונפרד אדנדום סילקוף, מרגשי ומרגשח. עמחליף נולום ארווס סאפיאן – פוסיליס

קרא עוד...

כאן תבוא כותרת

לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית קולורס מונפרד אדנדום סילקוף, מרגשי ומרגשח. עמחליף נולום ארווס סאפיאן – פוסיליס

קרא עוד...
דילוג לתוכן